marți, 11 decembrie 2018

Așa, cam pe la prânz


Simt miros de fum amabil, parchez brusc și intru într-o bombă cu terasă de la marginea drumului. Grataragiul se apropie zâmbitor. E aproape mort de beat, dar eu încă nu-mi dau seama de asta, îmi pare doar aşa, mai prietenos.
- Păi se poate, şefu', fără cartofiori? Punem şi cartofiori. Ia uite aici!
Şi ridică uşurel friteuza, dezvelind cartofiorii aurii ce sfârâie în uleiul încins.
- Nu pot, maestre, mă apăr. Sunt la dietă.
- La dietă?, se miră. Ce dietă? Aaa... ai nevastă slim?
- Nu, zic.
- Nu? Dar cum e?
- N-am deloc.
(”Conducerea” era plecata temporar din țară).
Lasă cleştele de mici, îşi şterge mâinile de şorţ şi mă îmbrăţişează brusc, lipindu-se cu şorţul de mine.
- Eşti fratelemeu! Nici io n-am.
(Cam ăsta a fost momentul în care am realizat că-i mangă).
Eschivez la timp, înainte să apuce să-l pupe pe fratele lui pe obraji, şi mă dau înapoi.
- N-ar' nimic!, decretează. Ne găsim noi pân' la urmă!
- Păi eu nu vreau, zic eu de amuzament.
- Nu?
- Nu.
Face un efort vizibil să înţeleagă această informaţie; ca să câştige timp, ia cleştele şi mermeleşte cu el prin mici, întoarcând câte unul, apoi, dintr-o dată, mă fixează grav şi îmi spune aproape părintește:
- Da' ţie îţi place să mănânci în căcatu' ăsta?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu